با توجه به تعدد و تنوع بالای محصولات در فروشگاههای لوازم یدکی، صاحبان این کسبوکارها به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری برای لوازم یدکی هستند تا رسیدگی به امور مالی، مشتریان و حساب و کتاب های مربوطه دقیقتر، منظمتر و آسانتر پیش برود.
چنانچه به دنبال خرید نرم افزار حسابداری لوازم یدکی هستید تا روند مدیریت و فروش محصولاتتان بهبود یابد و عملکرد کارتان ارتقاء یابد، پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها دنبال کنید تا با یک نرم افزار حسابداری ابری مناسب و آزمون پس داده آشنا شوید. با ما همراه باشید.
کدام چالشهای فروشگاههای لوازم یدکی با نرم افزار حسابداری برطرف میشوند؟
هر صنعتی با چالشهایی دست و پنجه نرم میکند و صنعت لوازم یدکی هم از این قاعده مستثنی نیست اما با ارائه راهکارهای منطقی و مناسب (معمولا راهکارهای نرم افزاری) میتوان تا حدی بسیار زیادی مشکلات را کنار زد و وقت وانرژی خود را به مسائل مهم و استراتژیک اختصاص داد. در ادامه به برخی از چالشهای موجود و نحوه رفع آنها با کمک نرم افزار حسابداری ابری را یادآور شویم.
مدیریت موجودی محصولات
همانطور که بالاتر مطرح کردیم فروشگاههای لوازم یدکی با حجم انبوه و متعددی از محصولات مواجه هستند که به صورت تک یا عمده فروخته میشوند. مدیریت این تعداد محصول گاهی سخت و پیچیده میشود اما با استفاده از نرم افزار حسابداری چرتکه میتوان پیش از اتمام کالا از کمبود آنها مطلع شد، موجودی انبار را بروز کرد و نیز از طرفی سفارشات مشتریان را پیگیری نمود.
پیگیری سفارشات و صدور فاکتور
با استفاده از این برنامههای حسابداری (همانند نرم افزار حسابداری تولیدی) میتوانید سفارشات مشتریان را مدیریت و پیگیری کنید؛ همچنین امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور نهایی را برای شما فراهم میآورد تا بتوانید سریع و آسان امور مالی را پیگیری نمایید.
دریافت گزارشات مالی
از جمله چالشهای این حوزه میتوان به دریافت گزارشهای مالی منظم و دقیق اشاره کرد که این امر با استفاده از یک نرم افزار حسابداری خوب قابل حل است. چنانچه برای کار خود یک نرم افزار حسابداری خوب را برگزینید امکان ساخت و دریافت گزارشهای مالی وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید تصمیمات مهم مدیریتی و استراتژیک را اتخاذ نمایید.
مدیریت امور مشتریان
با استفاده از نرم افزار حسابداری مدیریت مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش بهتر میشود چراکه میتوانید اطلاعات مشتریان را ذخیره و سابقه خرید آنان را رصد کنید تا به مشتریان وفادار خود تخفیف دهید و به طور کلی خدمات پس از فروش ارائه کنید. بدین ترتیب میزان رضایت از کسبوکار شما بالاتر میرود و فروش خوبی خواهید داشت.
چرا استفاده از نرم افزار حسابداری لوازم یدکی اهمیت دارد؟
به طور کلی نرم افزارها برای پیشبرد سریع و آسان سازی امور و کاهش خطاهای دستی روی کار آمدهاند و عملکرد و راندمان کاری کسبوکارها را افزایش میدهند. در حوزه فروش قطعات و لوازم یدکی خودرو وجود یک نرم افزار حسابداری مرتبط بازدهی را به طور چشمگیری ارتقا میدهد. برخی از دلایل استفاده از نرم افزار حسابداری لوازم یدکی به شرح ذیل هستند:
- افزایش دقت در ثبت و مدیریت اطلاعات: افزایش سرعت در ثبت دادهها، دستیابی راحتتر و سریعتر به اطلاعات و کاهش خطا هنگام محاسبات مالی
- صرفه جویی در زمان و افزایش راندمان: کاهش زمان مورد نیاز برای انجام کارهای تکراری و تمرکز بر مسائل مهم و استراتژیک
- مدیریت بهینه انبار و موجودی کالا: جلوگیری از کمبود یا انباشت محصولات و کاهش ریسک مربوط به این امر، ارسال پیام هشدار در صورت کمبود موجودی اقلام
- بهبود خدمات مشتریان: ثبت اطلاعات و سابقه خرید مشتریان و ارائه تخفیف برای خرید بعدی، جلوگیری از بروز خطاهای احتمالی در سفارشات
- دریافت گزارشهای مالی تحلیلی: گزارشات سود و زیان، درآمد و هزینهها، پیش بینی نیازهای آتی
- تطبیق کسبوکار با قوانین مالی و مالیاتی: محاسبه و ثبت مالیات، دریافت گزارشهای مالی و مالیاتی و ارائه آنها به ادارات و مراجع مربوطه
- کاهش هزینهها و افزایش بهره وری: کاهش زمان و منابع انسانی و هزینههای مربوط به آنها
- مدیریت بهتر امور مالی و جریان نقدینگی: کنترل امور پرداختی و دریافتی، آگاهی از وضعیت مالی
- حفظ امنیت دادههای مالی: رمزنگاری اطلاعات برای حفاظت بیشتر از اطلاعات و تعریف سطوح دسترسی مختلف برای کاربران
- هماهنگی با فروشگاههای آنلاین: یکپارچه سازی موجودی با فروش آنلاین
یک نرم افزار حسابداری لوازم یدکی خوب چه امکاناتی دارد؟
برخی از مهمترین امکانات یک نرم افزار حسابداری خوب عبارتند از:
- بروز رسانی خودکار قیمتها
- آپدیت قیمتها از طریق وارد کردن فایل اکسل
- امکان تعیین نرخ محصول با توجه به شیوه فروش (خرده، عمده یا همکاری در فروش)
- ثبت فاکتور محصولات در مدت زمان کم از طریق فایل اکسل
- امکان نمایش محل محصول در قفسههای انبار
- قابلیت جستجوی محصول با توجه به برند، مدل خودرو، بارکد و یا حتی شماره فنی
- امکان تعریف محصول جدید
- ثبت دستمزد تکنسین بر اساس خدمات اجرا شده
- امکان مشاهده موجودی محصولات
- امکان ثبت هزینه حملونقل و شرایط پرداخت با توجه به شیوه ارسال
- محیطی کاربر پسند، ساده و زیبا
- دسته بندی مشتریان بر اساس نوع تسویه
- اتصال به دستگاه بارکد خوان و کارتخوان
- امکان اتصال به سایت فروشگاهی
- و ...
چرتکه، بهترین نرم افزار حسابداری لوازم یدکی
به پایان این مطلب رسیدیم. در این مقاله تلاش کردیم شما را با چالشهای موجود در حسابداری لوازم یدکی آشنا کنیم و از طرفی راهکارهای بهبود را خدمت شما ارائه نماییم.
نرم افزار حسابداری چرتکه در راستای بهینه سازی فعالیت مدیریت و فروش لوازم جانبی میتواند کمک شایان توجهی به کسبوکار شما کند. این برنامه همانند نرم افزار حسابداری تولیدی با دارا بودن امکاناتی از قبیل اتصال به سامانه مودیان، دستگاههای کارتخوان و بارکد خوان، مدیریت انبار، ماژول پیامکی، مدیریت چکهای دریافتی و پرداختنی و ... روند انجام امور حسابداری را سهولت میبخشد. نرم افزار حسابداری ابری بر پایه رایانش ابری بنا شده که مزایای زیادی از جمله کنار زدن محدودیت زمانی و مکانی، عدم نیاز به نصب و راه اندازی، گرفتن نسخه پشتیبان به صورت خودکار و ... را برای کاربران به ارمغان آورده است.
برای خرید این نرم افزار میتوانید به آدرس chortke.app مراجعه نمایید و یا با شماره 021-52127 تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان چرتکه شما را راهنمایی کنند.